Meer voorlezen met #ikleesvoor

Naar aanleiding van een artikel van Linda Nieuws over de mogelijke negatieve invloed van tablets en smartphones op de spraak- en taalontwikkeling van kinderen, zijn studenten Didi Jordens, Matthijs Lukassen, Freek Steegstra en Anouk Heling een actie begonnen om het voorlezen een nieuwe impuls te geven.

Met hun actie #ikleesvoor willen zij volwassenen (opa’s, oma’s, ouders en verzorgers) aansporen om kinderen meer voor te lezen. Voorlezen voorkomt niet alleen een taalachterstand, maar vormt ook een basis voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden bij kinderen.

Wil je ook meedoen? Dat kan!

Maak een foto van je favoriete voorleesboek; of waar je zelf uit bent voorgelezen en… deel deze foto op social media met de hashtag: #ikleesvoor.

Ook kun je de actie steunen door deze te liken op Facebook >

Veel voorleesplezier!

 

Lees hier > het artikel van Linda Nieuws.

 

Deel deze pagina: